fredag 22. februar 2013

Mine kjøpestopp regler.

1) 
Jeg kjøper ikke nytt tøy, sko eller tilbehør (men hvis man kun har et par nylonstrømper og de går i stykker, så må man gjerne erstatte ved å kjøpe et tilsvarende nytt produkt.
2)
  Jeg må gjerne kjøpe gaver til andres fødselsdager og så videre. Vi skal jo ikke være asosiale. Men ikke kjøpe gaver til meg selv. Vi må gjerne motta gaver ved bursdager og lignende.
3) 
 Jeg kjøper kun sminke hvis vi går tomme, eller dersom man får allergi av et produkt vi har i bruk.
4)
  Våre barn får nytt tøy og sko hvis de vokser ut av det, eller dersom klærne har blitt ødelagt. Vi begrenser kjøp av unødvendige leker og lignende. Barna får i stedet lommepenger og må selv spare opp og kjøpe. Vi kan gjerne kjøpe bøker til barna, fordi det støtter barnas «utdannelse», enten de er store eller små.
5) 
 Jeg kjøper ikke nips, ting og møbler til hus og hage. Men jeg må gjerne kjøpe en bukett blomster til stuen og jeg må gjerne kjøpe bøker og andre intellektuelle varer/tjenester (opplevelser).
6) 
 Jeg må gjerne bruke penger på kultur – eksempelvis konserter eller teaterforestillinger – fordi kultur utvikler oss som mennesker. Restaurantbesøk inngår under kultur. Som om dette er noe som kommer til å skje :P Har ikke vært på noe på evigheter så om det skjer nå, må vi nok ha skaffa oss en barnevakt( skal sies at nærmeste slektning er 25 mil unna.)

7)
Jeg skal ikke kjøpe noe hobbyrelatert. Dette har jeg nok av, men limstift eller lignende er lov og et nøste til strikkinga eller hekklinga som er allerede igang.Her skal jeg bruke opp det jeg har og bli ferdig med alle påbegynte prosjekter. 
Bruk fantasi og innspirasjon fra nettet. 


Ingen kommentarer: